Rejestry prowadzone przez OIPiP w Lublinie
1. Rejestr pielÄgniarek i poĹoĹźnych
OkrÄgowa Rada PielÄgniarek i PoĹoĹźnych w Lublinie prowadzi rejestr pielÄgniarek i rejestr poĹoĹźnych. Podstawa prawna art. 48 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielÄgniarki i poĹoĹźnej (Dz.U. z 2018, poz. 123).
Rejestry pielÄgniarek i poĹoĹźnych zawierajÄ
nastÄpujÄ
ce dane:
- imiÄ (imiona) i nazwisko;
- nazwisko rodowe;
- imiona rodziców;
- pĹeÄ;
- miejsce i datÄ urodzenia;
- numer PESEL, a w przypadku jego braku - cechy dokumentu potwierdzajÄ cego toĹźsamoĹÄ: nazwÄ i numer dokumentu oraz kraj wydania;
- numer identyfikacji podatkowej (NIP);
- obywatelstwo (obywatelstwa);
- adres miejsca zamieszkania;
- tytuĹ zawodowy;
- numer zaĹwiadczenia o prawie wykonywania zawodu albo o ograniczonym prawie wykonywania zawodu oraz numery poprzednich zaĹwiadczeĹ o prawie wykonywania zawodu z okreĹleniem organu wydajÄ cego zaĹwiadczenie i daty wydania;
- informacjÄ o posiadaniu prawa wykonywania zawodu w innym paĹstwie niĹź Rzeczpospolita Polska;
- informacjÄ o ograniczeniach w wykonywaniu zawodu;
- nazwÄ ukoĹczonej szkoĹy pielÄgniarskiej lub szkoĹy poĹoĹźnych, numer dyplomu i datÄ jego wydania oraz rok ukoĹczenia tej szkoĹy;
- datÄ rozpoczÄcia wykonywania zawodu;
- datÄ i miejsce rozpoczÄcia i ukoĹczenia staĹźu podyplomowego - jeĹźeli dotyczy;
- datÄ i rodzaj ukoĹczonego ksztaĹcenia podyplomowego, nazwÄ organizatora ksztaĹcenia wydajÄ cego zaĹwiadczenie oraz w przypadku szkolenia specjalizacyjnego - numer dyplomu oraz datÄ jego wystawienia;
- stopieĹ naukowy, datÄ jego uzyskania oraz nazwÄ organu nadajÄ cego stopieĹ;
- tytuĹ naukowy, datÄ jego uzyskania oraz nazwÄ organu nadajÄ cego tytuĹ;
- nazwÄ pracodawcy oraz datÄ zatrudnienia i stanowisko, poczynajÄ c od daty rozpoczÄcia wykonywania zawodu;
- informacjÄ o prowadzeniu indywidualnej, indywidualnej specjalistycznej lub grupowej praktyki wraz z numerem wpisu do wĹaĹciwego rejestru;
- informacjÄ o zaprzestaniu wykonywania zawodu;
- informacjÄ o zawieszeniu prawa wykonywania zawodu;
- informacjÄ o przyczynie wygaĹniÄcia prawa wykonywania zawodu;
- stosunek do sĹuĹźby wojskowej - w odniesieniu do obywateli Rzeczypospolitej Polskiej;
- informacjÄ o skreĹleniu z rejestru pielÄgniarek lub rejestru poĹoĹźnych prowadzonego przez wĹaĹciwÄ okrÄgowÄ radÄ pielÄgniarek i poĹoĹźnych.
- Rejestry prowadzone sÄ w formie elektronicznej. Wpisu danych do rejestrów dokonuje siÄ na podstawie dokumentów przedstawionych przez pielÄgniarkÄ lub poĹoĹźnÄ w postÄpowaniu w sprawie stwierdzenia prawa wykonywania zawodu, niezwĹocznie po podjÄciu uchwaĹy w sprawie stwierdzenia prawa wykonywania zawodu pielÄgniarki lub poĹoĹźnej. Zmiany danych pielÄgniarki, poĹoĹźnej wpisanej do rejestrów dokonuje siÄ na podstawie pisemnego oĹwiadczenia pielÄgniarki, poĹoĹźnej. Wypis z rejestru wydaje siÄ niezwĹocznie na wniosek osoby wpisanej do rejestru i jedynie w zakresie dotyczÄ cym tej osoby.
2. Rejestr organizatorów ksztaĹcenia podyplomowego pielÄgniarek i poĹoĹźnych
Rejestr podmiotów prowadzÄ
cych ksztaĹcenie podyplomowe bÄdÄ
cy rejestrem dziaĹalnoĹci regulowanej prowadzi OkrÄgowa RadÄ PielÄgniarek i PoĹoĹźnych, w oparciu o ustawÄ z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielÄgniarki i poĹoĹźnej (Dz. U. 2018 r., poz.123).
W przypadku podmiotu innego niĹź wymienione w art. 75 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielÄgniarki i poĹoĹźnej tj. uczelni, szkoĹy prowadzÄ
cej dziaĹalnoĹÄ dydaktycznÄ
i badawczÄ
w dziedzinie nauk medycznych oraz podmioty lecznicze, zamierzajÄ
cego wykonywaÄ dziaĹalnoĹÄ w zakresie ksztaĹcenia podyplomowego, skĹada on wniosek o wpis do rejestru, zawierajÄ
cy nastÄpujÄ
ce dane:
- oznaczenie wnioskodawcy, adres jego miejsca zamieszkania lub siedziby oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
- formÄ organizacyjno-prawnÄ wnioskodawcy;
- numer wpisu do rejestru przedsiÄbiorców w Krajowym Rejestrze SÄ dowym – w przypadku podmiotu podlegajÄ cego obowiÄ zkowi takiego wpisu;
- okreĹlenie rodzaju, dziedziny i systemu ksztaĹcenia;
- miejsce prowadzenia ksztaĹcenia, w odniesieniu do zajÄÄ teoretycznych i praktycznych.
Wraz z wnioskiem wnioskodawca skĹada oĹwiadczenie nastÄpujÄ
cej treĹci:
“OĹwiadczam, Ĺźe:
- dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru podmiotów prowadzÄ cych ksztaĹcenie podyplomowe sÄ kompletne i zgodne z prawdÄ ;
- znane mi sÄ i speĹniam warunki wykonywania dziaĹalnoĹci w zakresie ksztaĹcenia podyplomowego, okreĹlone w ustawie z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielÄgniarki i poĹoĹźnej (Dz. U. z 2018 r. poz. 123).”.
OĹwiadczenie powinno równieĹź zawieraÄ:
- oznaczenie wnioskodawcy, adres jego miejsca zamieszkania lub siedziby;
- oznaczenie miejsca i datÄ zĹoĹźenia oĹwiadczenia;
- 3)podpis osoby uprawnionej do reprezentowania wnioskodawcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz peĹnionej funkcji.
3. Rejestr podmiotów wykonujÄ cych dziaĹalnoĹÄ leczniczÄ
Rejestr Podmiotów WykonujÄ cych DziaĹalnoĹÄ LeczniczÄ (RPWDL) jest elektronicznym rejestrem prowadzonym zgodnie z ustawÄ o dziaĹalnoĹci leczniczej. OkrÄgowa Izba PielÄgniarek i PoĹoĹźnych w Lublinie prowadzi Rejestr dla praktyk wykonywanych na terenie dziaĹania OIPiP w Lublinie. W czÄĹci publicznej Rejestru uĹźytkownik moĹźe uzyskaÄ informacje na temat podmiotów wykonujÄ cych dziaĹalnoĹÄ leczniczÄ w tym miÄdzy innymi:
- Praktyk zawodowych pielÄgniarek i poĹoĹźnych
W czÄĹci dostÄpnej po zalogowaniu, Rejestr umoĹźliwia miÄdzy innymi tworzenie wniosków:
- o wpis podmiotu do Rejestru;
- o wpis zmian w Rejestrze;
- o wykreĹlenie podmiotu z Rejestru;
- wysĹanie drogÄ elektronicznÄ podpisanego wniosku w formie elektronicznej
- pobranie zaĹwiadczeĹ
- przechowywanie i póĹşniejszy dostÄp do wniosków roboczych oraz wniosków podpisanych i wysĹanych drogÄ elektronicznÄ
Zgodnie z § 18 ust. 1 rozporzÄ dzenia Ministra Zdrowia w sprawie szczegóĹowego zakresu danych objÄtych wpisem do rejestru podmiotów wykonujÄ cych dziaĹalnoĹÄ leczniczÄ oraz szczegóĹowego trybu postÄpowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreĹleĹ z tego rejestru od 1 kwietnia 2013 r. wnioski o wpis do rejestru, zmianÄ wpisu do rejestru i wykreĹlenie z rejestru mogÄ byÄ skĹadane wyĹÄ cznie w postaci elektronicznej, z wykorzystaniem bezpiecznego podpisu elektronicznego w rozumieniu ustawy o podpisie elektronicznym lub profilu zaufanego ePUAP, na zasadach okreĹlonych w ustawie o informatyzacji dziaĹalnoĹci podmiotów realizujÄ cych zadania publiczne.
Publikacja dnia: 11.06.2019
Dokument z dnia: 27.05.2019
Dokument oglądany razy: 1 048